Snö, minusgrader och eftertankar i Ingels

2010-12-18 - 04:40:22
Ja nu är den över, vår Peru och USA-resa. Jag har spenderat min första dag i Ingels och redan hunnit med Mollbergs, Bollnäsfil och snöpromenader med familjen. Härligt att vara hemma!

Hemresan gick bra Fredrik, trots att jag vid den amerikanska säkerhetskontrollen fick följa med bakom och testa min nyinköpta mick och mina händer efter okända kemikalier och sen på Arlanda redogöra för den svenska tullmannen hela min resa i både Peru och USA. Hjärtat slog några extra slag där men jag behöll lugnet. (hade köpt några elektronikpryttlar jag glömde tulla för..) Banditmusch?

Men nu är jag hemma i Ingels nöjd och belåten. Det har vart sjukt spännande och jag kommer snart att längta tillbaka, men just nu ska jag bara njuta av julstöket med familjen. Det kommer att ta ett tag att smälta alla sjuka olikheter från USA och härliga naturupplevelser ifrån Peru.
Lite smått o gott ifrån USA:

I Texas är det lagligt att köpa och äga i stort sett alla vapen, gevär, kulsprutor, pistoler etc. utan licens och du får förvara det vart du vill i huset, eller köra runt med det i din bil. Gör någon inbrott får du även skjuta denna (i självförsvar) men se till att personen inte springer ut från din egendom när du skjutit honom, då är det bättra att döda honom och dra in honom på din tomt så är du på den säkra sidan.

Privata advokatfirmor ser till att du får sjukersättning.

Läsk ÄR billigare än vatten i butikerna.

Det finns drive-through på allt, ja till och med på spritbutiken.

Du måste verkligen ha bil för att klara dig, Orlando hade tex. istället för ett huvudtorg en huvudmotorväg med intillliggande drive-through-butiker.


Tack för en mycket trevlig resa Fredrik och hoppas att du får det lika bra i Kiwiland (sympatidricker i skrivande stund en kopp Mollbergs, med skummad mjölk, för dig) så syns vi till sommaren. Ha det bäst

Härmed skriver jag ut mig ifrån bloggen och överlåter resterande resredoviselser till Freddie, uppa ofta!

Ta hand om er alla!
kram

//Simon

ps, Här kommer lite bilder för att sammanfatta resans höjdpunkter


Sandboarding och dunebuggy, Ica


Bergsby i Arequipa


Colca Canyon och kondorer


Solnedgång över Cusco


10 mils vandring via Salkantay till Machu Picchu


Machu Picchu


Flyget till Iquitos, världens största stad utan vägar till sig


Kanot på Amazonas floden, vi och delfinerna


Larvkebab, slemmigt men mättande



The Lord of the Rings, Comicon, och Staten Island i New York


Vita huset, Washington



Universal Studios och Disney World, Orlando


Miami Beach


Florida Keys


Grand Canyon


Texas Hold'em i Las Vegas


Golden Gate, Alcatraz och skeva gator i San Francisco


Såg björn och världens största träd i Sequoia nationalpark (som det nu står Smårs inristat på)


Hollywood och Warner Bros. Studio i Los Angeles














Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0